Cloenda del programa “Grumet èxit” dut a terme des de l’MMB
- Educació
- 26.06.2017

La sala d’actes del Museu Marítim de Barcelona ha acollit la cloenda del curs 2016-2017 del programa Grumet Èxit: aprendre a través de la navegació tradicional. Un programa que es va iniciar el 2005 des del Consorci El Far i que enguany es duu a terme des del Museu Marítim de Barcelona en col·laboració amb el Consorci d’Educació.
La celebració d’aquest acte ha reunit els 114 alumnes dels 11 instituts de la ciutat que hi han participat, el seu professorat i els membres de la tripulació del Far Barceloneta que els han acompanyat aquests mesos.
També hi han estat presents els representants de les tres institucions implicades en el projecte: Marta Comas, directora de l’Àrea d’Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació; i Roger Marcet, director general del Museu Marítim que han volgut agrair la feina feta durant tot el curs escolar.
El programa, que enguany ha arribat a la seva onzena edició, té com a objectiu acostar la navegació a vela tradicional a alumnes d’ESO de la ciutat. Divulga el coneixement del mar, apropant continguts vinculats al currículum escolar però de forma diferent: tenint el vaixell com a aula, la tripulació com a instructors, i els alumnes de 3r i 4t de l’ESO com a grumets.
L’acte d’aquest matí ha volgut compartir el que ha representat aquesta experiència per a totes les persones que hi han participat, especialment per a l’alumnat. De la mà dels propis alumnes com a mestres de cerimònia, l’acte ha arrencat amb la presentació d’un vídeo del que suposa l’experiència, i l’entrega d’un obsequi com a reconeixement de la tasca desenvolupada per part dels grumets. A continuació, diversos alumnes han volgut agrair a la tripulació la possibilitat de viure aquesta experiència i tot el que hi han après. Finalment, els membres de la tripulació han lliurat a tots els estudiants els seu diplomes de participació en el projecte.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 27.11.2023
LA HISTÒRIA DELS “ANIMALS A BORD”
-
Educació 25.10.2023
Els ODS, a l’MMB: una aposta per l’educació i la cultura
-
Educació 23.10.2023
El medi marí al Planetari de l’MMB
-
Educació 05.10.2023
EL PROGRAMA 22 DIES EN 22 PEUS, A TOTA VELA
-
Educació Patrimoni 07.09.2023
JUGANT AMB LA HISTÒRIA: GAMIFICACIÓ EN LA GESTIÓ DEL PATRIMONI
-
Educació 06.09.2023
El pailebot Santa Eulàlia, protagonista a l’aula
-
Educació 19.07.2023
“22 dies en 22 peus, aventura en solitari a l’Atlàntic 2023”. Emoció i aprenentatge!
-
Educació 30.06.2023
Posem una “Mirada blava” al curs vinent!
-
Educació 02.06.2023
FES ENTRAR EL MAR A L’AULA
-
Educació 22.05.2023
MONSTRES MARINS AL MUSEU!
-
Educació 11.05.2023
INTERNET I LA PERVERSIÓ DE LA METÀFORA OCEÀNICA
-
Educació 05.05.2023
Recursos i activitats per a persones amb autisme
-
segueix-nos
-
web mmb