Activitats Steam al Museu Marítim

  • Educació
  • 24.07.2019

Cada dia més les STEAM formen part dels projectes curriculars dels centres eductius. Aquest model d’innovació pedagògica i metodològica dóna a les noies i els nois l’oportunitat de trobar solucions als problemes que se’ls plantegen i acompanyar i conduir el seu propi procés d’aprenentatge.

Des del Museu Marítim ens volem sumar a les STEAM perquè els vaixells i la navegació són Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art  i Matemàtiques. És per això que el curs 2019-20 que ara comença, i de la mà de Lego Education Robotix, hem desenvolupat un conjunt d’activitats educatives que fomenten la curiositat i l’intercanvi d’idees, al mateix temps que permeten treballar la creativitat, el treball en equip i l’experimentació a partir de l’error.

La metodologia Lego Education està basada en la construcció activa i els descobriments guiats per part de l’alumnat. De la mà de LEGO Education el Museu Marítim es transforma, no només en un espai d’aprenentatge, sinó també en un espai de socialització i treball en equip.

Amb aquesta metodologia d’aprenentatge, els nois i les noies són lliures d’experimentar i explorar a mesura que obtenen nous coneixements. Se’ls anima a col·laborar mentre treballen a través de tasques obertes i idees d’extensió, facilitades i guiades en tot moment per un/a educador/a; i això es porta a terme a través de 3 fases fonamentals:

  1. Connectar: ​​s’introdueix el tema, el projecte o la idea, de manera que des d’aquest moment es permet a l’alumnat fer preguntes clarificadores i desenvolupar els coneixements que tenien fins aleshores. És el moment per contextualitzar posant com a base una situació quotidiana per l’alumnat.
  2. Construir: cada tasca inclou una activitat de construcció per promoure l’experimentació i explorar mitjançant els artefactes que es poden recordar més endavant. És el moment en què es construeix un model.
  3. Contemplar: els i les nois i nies reflexionen sobre el que s’ha après i comparteixen idees i punts de vista. És el moment per crear debat entre el mateix alumnat i entre l’equip d’educadors/es, professorat i alumnat: què observen, per què funciona així …

Les activitats que us proposem són:

Educació infantil: Hisseu veles 

Educació primària: Maremàquines, un món de màquines

ESO: La mar d’enginy

  • segueix-nos

  • web mmb

  • subscriu-te!

    al butlletí