Activitats Steam al Museu Marítim
- Educació
- 24.07.2019

Cada dia més les STEAM formen part dels projectes curriculars dels centres eductius. Aquest model d’innovació pedagògica i metodològica dóna a les noies i els nois l’oportunitat de trobar solucions als problemes que se’ls plantegen i acompanyar i conduir el seu propi procés d’aprenentatge.
Des del Museu Marítim ens volem sumar a les STEAM perquè els vaixells i la navegació són Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques. És per això que el curs 2019-20 que ara comença, i de la mà de Lego Education Robotix, hem desenvolupat un conjunt d’activitats educatives que fomenten la curiositat i l’intercanvi d’idees, al mateix temps que permeten treballar la creativitat, el treball en equip i l’experimentació a partir de l’error.
La metodologia Lego Education està basada en la construcció activa i els descobriments guiats per part de l’alumnat. De la mà de LEGO Education el Museu Marítim es transforma, no només en un espai d’aprenentatge, sinó també en un espai de socialització i treball en equip.
Amb aquesta metodologia d’aprenentatge, els nois i les noies són lliures d’experimentar i explorar a mesura que obtenen nous coneixements. Se’ls anima a col·laborar mentre treballen a través de tasques obertes i idees d’extensió, facilitades i guiades en tot moment per un/a educador/a; i això es porta a terme a través de 3 fases fonamentals:
- Connectar: s’introdueix el tema, el projecte o la idea, de manera que des d’aquest moment es permet a l’alumnat fer preguntes clarificadores i desenvolupar els coneixements que tenien fins aleshores. És el moment per contextualitzar posant com a base una situació quotidiana per l’alumnat.
- Construir: cada tasca inclou una activitat de construcció per promoure l’experimentació i explorar mitjançant els artefactes que es poden recordar més endavant. És el moment en què es construeix un model.
- Contemplar: els i les nois i nies reflexionen sobre el que s’ha après i comparteixen idees i punts de vista. És el moment per crear debat entre el mateix alumnat i entre l’equip d’educadors/es, professorat i alumnat: què observen, per què funciona així …
Les activitats que us proposem són:
Educació infantil: Hisseu veles
Educació primària: Maremàquines, un món de màquines
ESO: La mar d’enginy
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 20.01.2021
Vela oceànica i ciència, un binomi win-win
-
Educació 17.11.2020
Ciència ciutadana als centres educatius amb Observadors del mar – Microplastic Watchers
-
Educació 05.11.2020
Els centres educatius fan la volta al món amb la Vendée Globe
-
Educació 28.10.2020
Xerrada virtual amb el regatista Gerard Marín
-
Educació 16.10.2020
Pòsters guanyadors de la Mostra Oceà Viu, Planeta Viu
-
Educació 15.10.2020
El programa d’activitats pedagògiques en marxa!
-
Educació 08.10.2020
Tornen les activitats familiars al Museu
-
Educació 23.09.2020
Barcelona Dibuixa… monstres marins
-
Educació 30.07.2020
Els docents es preparen per a la volta al món a vela
-
Educació 02.07.2020
Microplastics Watchers, una experiència d’aprenentatges i servei del Col·legi Mare de Déu del Àngels
-
Educació 19.06.2020
Escola Octavio Paz i Museu Marítim, exemple de col·laboració i innovació pedagògica
-
Educació 08.06.2020
ALIANÇA AMB L’INSTITUT EDUARD FONTSERÈ PER CELEBRAR EL DIA DELS MARS I OCEANS
-
segueix-nos
-
web mmb