L’ACTITUD CREATIVA
- Educació
- 15.02.2012
Recursos per generar idees i materials
XV Jornades de Museus i Educació
Segon debat
El creatiu no neix, sinó que es fa a través d’accions concretes, de petits gestos que permeten donar resposta a necessitats externes. En el moment de plantejar una activitat nova, podem actuar de moltes formes diferents: fer les coses com sempre les hem fet, buscar activitats que es fan a altres llocs o intentar innovar fent propostes originals.
Seguint el consell dels especialistes en creativitat, si volem innovar cal tenir en compte una sèrie de paràmetres:
- Tria actuar de forma creativa. Una persona pot decidir fer les coses d’esma, tal i com les ha fet sempre, o buscar donar resposta d’una manera nova, sense quedar-se amb el que ja es té. Ser una persona creativa és sobretot qüestió de voluntat.
- Diverteix-te. Em vaig plantejar si aquesta hauria de ser la primera o la segona de les accions. Crear ha de ser divertit, ha de permetre buscar idees boges, provar-les sense por a equivocar-se.
- Defineix els objectius. Crear no és inspiració, és ofici. En el moment de plantejar una nova activitat cal tenir clar què es vol aconseguir, quins paràmetres volem que tingui l’activitat i definir-los de la millor manera possible. I si aquesta està per escrit, millor.
- Busca allò que és evident… i trenca-ho. Quan comencem a plantejar una idea, molts cops ens ve una proposta al cap que funciona però que és clàssica. Apuntem la idea i deixem-la per si de cas, i a partir d’aquí es pot analitzar quines altres idees poden sortir que aprofitin allò que té de positiu la idea inicial i que l’enriqueixin. Quins elements poden desafiar les suposicions més evidents?
- Cerca moltes solucions. Aquest aspecte té molt a veure amb l’anterior. No es tracta de buscar només una resposta, sinó de buscar un ventall molt ampli i divergent i des de molts punts de vista per poder triar quin sembla que és el més adequat.
- Escriu i analitza totes les idees. Tot s’aprofita. Cada idea, per senzilla que sigui, és la porta d’entrada a una gran idea. Escriu-les totes, endreça-les bé i, quan en tinguis una bona quantitat, decideix què aporta cadascuna. Si deixem que les idees marxin sense treure-les profit. perdrem moltes oportunitats.
Bonus track
Per fer bullir l’olla
Quines d’aquestes accions fas habitualment? N’afegiries alguna? I com es materialitzen en exemples concrets?
Oriol Ripoll: Creació de projectes a Jocs al segon
Traducción al castellano
View more documents from MuseuMaritim.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 27.11.2023
LA HISTÒRIA DELS “ANIMALS A BORD”
-
Educació 25.10.2023
Els ODS, a l’MMB: una aposta per l’educació i la cultura
-
Educació 23.10.2023
El medi marí al Planetari de l’MMB
-
Educació 05.10.2023
EL PROGRAMA 22 DIES EN 22 PEUS, A TOTA VELA
-
Educació Patrimoni 07.09.2023
JUGANT AMB LA HISTÒRIA: GAMIFICACIÓ EN LA GESTIÓ DEL PATRIMONI
-
Educació 06.09.2023
El pailebot Santa Eulàlia, protagonista a l’aula
-
Educació 19.07.2023
“22 dies en 22 peus, aventura en solitari a l’Atlàntic 2023”. Emoció i aprenentatge!
-
Educació 30.06.2023
Posem una “Mirada blava” al curs vinent!
-
Educació 02.06.2023
FES ENTRAR EL MAR A L’AULA
-
Educació 22.05.2023
MONSTRES MARINS AL MUSEU!
-
Educació 11.05.2023
INTERNET I LA PERVERSIÓ DE LA METÀFORA OCEÀNICA
-
Educació 05.05.2023
Recursos i activitats per a persones amb autisme
-
segueix-nos
-
web mmb