Cloenda del programa educatiu Vendée Globe 2020 amb Dídac Costa
- Educació
- 26.03.2021
Acte de cloenda amb el regatista barceloní Dídac Costa i els centres educatius que han pariticipat en el seguiment de la Vendée Globe 2020.
Des que la Vendée Globe 2020 va fer el tret de sortida el passat 8 de novembre, 37 centres educatius i 2.262 alumnes han participat en les diferents activitats que ha proposat el programa educatiu “Seguiment d’una volta al món”, desenvolupat pel Museu Marítim de Barcelona i la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona.
Com a cloenda del que ha estat valorat pels docents i l’alumnat com a una “experiència molt enriquidora”, s’ha dut a terme una xerrada virtual amb els centres educatius on, el regatista barceloní Dídac Costa que ha participat per segona vegada en la regata considerada l’Everest de la navegació, ha pogut compartir la seva segona volta al món en solitari i sense escales amb els nois i noies.
Experiències compartides
D’una banda, la xerrada ha tingut un moment per compartir amb el navegant tota la feina que els centres educatius han dut a terme durant els tres mesos que ha durat la regata.
Tot i que a la jornada s’ha visualitzat només un resum, els centres han generat nombrosos vídeos i materials que es poden visualitzar al perfil d’Instagram del programa educatiu, on no només es mostra el treball a l’aula, sinó que també es posen de manifest les emocions viscudes per part de l’alumnat.
De fet, un moment emocionant de la xerrada ha estat quan el navegant ha agraït i ha signat els dibuixos que l’han acompanyat durant els noranta-set dies, per tal de retornar-los als centres educatius i els puguin tenir com a recordatori de tot el que ha significat aquesta experiència compartida entre els centres educatius i el regatista barceloní.
La segona volta al món de Dídac Costa
Al llarg de dues hores, Dídac ha respost les preguntes de l’alumnat, molt contents i contentes de poder parlar i compartir amb qui ja s’ha convertit un dels seus referents i ídols esportius.
Entre els temes tractats, l’alumnat ha mostrat interès per conèixer com ha estat la vida a bord dels Imoca 60, quines ha estat les seves pors i emocions durant la regata, com a enfrontat tota mena de perills, entre ells, la col·lisió amb una balena, i quins són els seus plans de futur pel que fa a la vela oceànica.
Durant l’acte, Dídac ha agraït molt el suport que ha rebut per part dels centres educatius que han fet el seguiment de la regata.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 03.10.2024
XXIV JORNADES DE MUSEUS I EDUCACIÓ: MIRADES IMPOSSIBLES
-
Educació 25.09.2024
La màgia dels vaixells voladors
-
Educació 16.09.2024
Els museòlegs premien el programa ‘22 dies en 22 peus’
-
Educació 04.07.2024
La navegació esportiva del segle XXI arriba als instituts
-
Educació 28.06.2024
PENÉLOPE, LA MAR ÉS TEVA
-
Educació 24.06.2024
COMPETIR A MAR
-
Educació 20.06.2024
ORGULL DE MUSEU 2024
-
Educació 30.05.2024
Vaixells voladors a la Festa de la Ciència
-
Educació 21.05.2024
FES ENTRAR EL MAR A L’AULA. CURS 2024-2025
-
Educació 14.05.2024
CONNECTADES PER MAR
-
Educació 13.05.2024
LE MUSÉE MARITIME DE BARCELONE, EN FRANÇAIS
-
Educació 06.05.2024
“GERMANET”, L’ODISEA D’UN JOVE GUINEÀ, PROTAGONISTA ALS INSTITUTS
-
segueix-nos
-
web mmb