CLOENDA PROGRAMA OBSERVADORS DE LA PLATJA CURS 2017-18
- Educació
- 05.06.2018

El dia 31 de maig va tenir lloc l’acte de cloenda del programa Observadors de la Platja 2017-18. Hi van participar un total de 97 alumnes de 6 centres educatius de Barcelona, Gavà, Blanes i Tordera. L’alumnat dels diferents centres va compartir amb la resta la feina feta al voltant de l’estudi de microplàstics. Es van poder veure pòsters científics amb anàlisis de la tipologia i quantitat de plàstics trobats, novel·les de misteri que tenen lloc a la platja, microrelats i poesia, experiments per descobrir la salinitat dels mars i oceans, entre altres propostes.
L’alumnat es va mostrar molt participatiu i encuriosit per veure què havien fet els companys i companyes dels altres centres educatius. Durant les presentacions, tots van destacar la necessitat de tenir cura del medi marí: és responsabilitat de tots tenir un mar sense plàstics. Es va posar molt d’èmfasi en la necessitat de reciclar, tal i com van expressar en un rap alumnes de l’Escola Mossèn Joan Batlle de Blanes. L’alumnat de l’Institut Escola Gavà Mar va presentar un vídeo que interpel·la a tots a actuar per evitar l’arribada de més plàstics a les nostres platges.
D’altra banda, el científic Luís Ruiz-Orejón va presentar els resultats preliminars de presència de microplàstics i mesoplàstics a partir de les dades aportades pels diferents centres educatius i la seva comparativa al llarg del temps i entre les diferents platges. Les primeres conclusions indiquen que a la platja de la Barceloneta hi ha més presència de partícules de microplàstics per metre quadrat que a Blanes, això podria ser perquè Barcelona és una platja més freqüentada que la de Blanes al llarg del temps i per la tipologia de sorra, més fina a Barcelona que a Blanes.
Observadors de la platja és un projecte que es duu a terme des del Museu Marítim de Barcelona amb la col·laboració de la plataforma de ciència ciutadana Observadors del mar coordinada per l’Institut de Ciències del Mar i el Centre d’Estudis Avançats de Blanes, totes dues institucions formen par del Centre Superior d’Investigacions Científiques.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 14.06.2022
SIRENES EN TRÀNSIT
-
Educació 10.06.2022
Els joves reescriuen la història
-
Educació 16.05.2022
Dia Mundial dels Mars i Oceans a l’MMB
-
Educació 13.05.2022
La Barceloneta del peix mira al futur
-
Educació 09.05.2022
NOU RECURS EDUCATIU PER DESCOBRIR LA NAU VICTÒRIA
-
Educació 08.04.2022
Del moll al Marítim: Sopars de peix de la Barceloneta
-
Educació 29.03.2022
Descobrir l’Endurance a les aules
-
Educació 23.03.2022
Història del llagut centenari Far de Formentera
-
Educació 21.03.2022
Nou recurs educatiu per descobrir el llagut Far de Formentera
-
Educació 14.03.2022
Exposició virtual del programa educatiu 22 dies en 22 peus
-
Educació 09.03.2022
MINI TRANSAT 2021: LA TRAVESSA DE L’ATLÀNTIC A L’AULA PLENA DE VALORS I AVENTURA
-
Educació 08.03.2022
El món de la pesca al nou Patapum
-
segueix-nos
-
web mmb