Presentació del “Projecte nàutica esportiva” al Saló Nàutic de Barcelona
- Foto de mar
- 18.10.2018

Durant la 57 edició del Saló Nàutic Internacional de Barcelona, el Museu Marítim de Barcelona va presentar el Projecte de recerca sobre la nàutica esportiva a Catalunya. Enric Garcia Domingo, Cap de l’Àrea de Col·leccions i del Coneixement, va explicar als assistents el compromís del Museu Marítim en la recuperació de la memòria històrica sobre la pràctica de la vela, la motonàutica, les activitats subaquàtiques, el rem, el surf, i, en general, tot el món de la nàutica d’esbarjo i de competició al país.
Des de fa un temps el Museu Marítim és conseqüent amb la fragilitat d’aquest patrimoni, dispers, però molt ric que cal preservar per a estudiar-lo i posar-lo accessible a investigadors i interessats. Les adquisicions d’embarcacions històriques com l’snipe “San Fernando”, donacions tan interessants com el fons de l’ADIPAV, de la revista “Vela”, de més de 70.000 fotografies de la revista “Surf a vela”, de la col·lecció de Jordi Maseras amb més de 5.000 fotografies provinents de la revista Yate y Motonáutica, de més de 9.000 fotografies de la col·lecció de Josep Anton Trepat sobre vela navegació transoceànica, de la col·lecció de Diego Yriarte, entre altres, posen de manifest que la recuperació de la nostra història nàutica preocupa al museu, a la indústria i, en definitiva, als protagonistes que l’han fet (i segueixen fent) possible. Un compromís i responsabilitat compartits que tenen raó d’existir si és entre tots que ho cuidem
Durant la cloenda d’aquesta presentació, es va mostrar un dels àlbums de fotografies recentment donats per part del Sr. Francesc Cabana, sobre els Astilleros Burell. Un testimoni de gran valor sobre la construcció naval de finals del s.XIX-inicis XX que vàrem referenciar en un anterior post d’aquest blog. Els assistents varen tenir una ocasió única de consultar i disfrutar en primícia d’unes fotografies inèdites.



Aprofitem per a agrair a la restauradora Lorena Soria la bona tasca en la neteja i restauració dels tres àlbums donats pel Sr. Cabana, que malgrat l’acceptable estat general de conservació, requerien d’una neteja a fons (tenien molta pols i…força sorra de la platja!).



Post escrit per Silvia Dahl. Conservadora. Museu Marítim de Barcelona
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Foto de mar 16.05.2023
SESSIÓ D’IDENTIFICACIÓ DE FOTOS DE MAR. OBJECTIU: SUBMARINS
-
Foto de mar 28.04.2023
CREUERS D’YBARRA I FOTOGRAFIA EMBARCADA
-
Foto de mar 14.04.2023
PANORÁMICA TOMADA DESDE EL MUELLE DE PESCADORES
-
Foto de mar 31.03.2023
El Dr. Pla Janini a l’MMB
-
Foto de mar 10.03.2023
A bord del SS Canadà
-
Foto de mar 02.03.2023
Sessió d’identificació de fotografies: Ybarra y Cia.
-
Foto de mar 08.02.2023
Xavier Agramont, un fotògraf poc conegut
-
Foto de mar 23.01.2023
Un manual per a identificar la fotografia de mar
-
Foto de mar 29.12.2022
Digitalització, condicionament i retoc digital d’un negatiu trencat
-
Foto de mar 02.12.2022
SESSIÓ D’IDENTIFICACIÓ DE FOTOS: INTERIORS I EXTERIORS CTE
-
Foto de mar 21.11.2022
Potser la millor fotografia del submergible Peral
-
Foto de mar 28.09.2022
SESSIÓ D’IDENTIFICACIÓ DE FOTOS: MARINA DE GUERRA
-
segueix-nos
-
web mmb