El Reial Club Marítim de Barcelona
- Foto de mar
- 11.07.2014
Entre les fotografies del port de Barcelona de la primera meitat del segle XX existeixen moltes que ens mostren un edifici amb una forma ben curiosa i que crida l’atenció per la seva silueta blanca i esfèrica, que li ha donat el popular sobrenom de “La Bombonera”. Ens estem referint a l’edifici modernista, dissenyat per l’arquitecte Enric Sagnier, construït al moll de Barcelona durant els anys 1912 a 1913 i que fou durant més de 40 anys la seu del Reial Club Marítim de Barcelona.
![]() |
Construcció del Reial Club Marítim de Barcelona (col:lecció O. Llongueras) |
Malauradament, aquest singular edifici ja no existeix doncs va ser enderrocat el 1959, per això, només podem disfrutar de les seves originals formes a través d’un bon nombre d’imatges. El que és menys habitual de localitzar en els fons fotogràfics són les imatges de la seva construcció.
L’any 2011 el Sr. Oriol Llongueras va fer donació d’aquest negatiu de vidre 4,5×6, en el que es mostra un grup de persones en primer terme, i al fons la bastida de construcció i la muntanya de Montjuïc.
Porxos del Reial Club Marítim de Barcelona |
![]() |
Instal·lacions del Reial Club Marítim de Barcelona |
Al Museu també custodiem una bonica col·lecció de postals, principalment sobre diverses vistes interiors, de les quals hem volgut compartir amb vosaltres una selecció en un dels àlbums que tenim a Pinterest.
Post escrit per Silvia Dahl- Arxiu Fotogràfic-
Àrea de col·leccions i coneixement del Museu Marítim de Barcelona
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Foto de mar 20.06.2022
Restauració d’un àlbum de fotografies sobre el naufragi del vapor Teide
-
Foto de mar 12.05.2022
Anita, un nom de vaixell
-
Foto de mar 13.04.2022
Els Voluntaris dels dimarts
-
Foto de mar 31.03.2022
VIII Taller Fotos en conserva
-
Foto de mar 08.03.2022
TORNO DEL MAR
-
Foto de mar 13.01.2022
Dues noves adquisicions
-
Foto de mar 08.12.2021
SESSIÓ IDENTIFICACIÓ FOTOS DE MAR: ARQUITECTURA NAVAL
-
Foto de mar 29.09.2021
SESSIÓ IDENTIFICACIÓ FOTOS DE MAR: GALILEA, FOTÒGRAF NAVAL
-
Educació Foto de mar 17.09.2021
Entrega de premis del III Concurs de Fotografia de Mar
-
Educació Foto de mar 23.07.2021
Fotografies premiades del III Concurs de Fotografia de Mar
-
Foto de mar 17.06.2021
La Madrona capturada per Tusquets
-
Foto de mar 05.05.2021
Sessió d’identificació de fotografies: submergibles/submarins
-
segueix-nos
-
web mmb