Efemèrides marítimes
- Arxiu
- 10.04.2014

Avui fa 39 anys va ingressar la xàvega María del Carmen al Museu Marítim de Barcelona , a través de la donació realitzada pel Saló Nàutic Internacional de BCN.
La xàvega és una embarcació de pesca tradicional més característica de la costa malaguenya, propulsada a rem, i que emprava l’art de platja per a pescar.
Va decorada amb colors vius. Els cintons apareixen sovint pintats de color vermell, blau…- i, la borda, decorada amb flors.
Va decorada amb colors vius. Els cintons apareixen sovint pintats de color vermell, blau…- i, la borda, decorada amb flors.
Destaca el gran «oculus», situat a proa, simbolitzant l’udjat o ull d’Osiris, de qualitats màgiques i protectores dels navegants.
Als anys setanta, amb les noves tècniques de pesca, la introducció del motor, del turisme i la nova normativa de pesca que prohibeix la pesca amb l’art de xàvega, desapareixen de les platges de Màlaga. Malgrat la desaparició, se celebren encara avui les Regates del Port de Màlaga, ara amb embarcacions de fibra.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Arxiu 02.06.2023
RESUM PONÈNCIA CRISTINA BAUSERO – 9A JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 24.05.2023
RESUM PONÈNCIA MARÍA JOSÉ BADENAS – 9A JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 16.05.2023
RESUM PONÈNCIA LAURA IRIGOYEN – 9A JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 10.05.2023
RESUM PONÈNCIA FINA SOLÀ GASSET – 9A JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 04.05.2023
RESUM PONÈNCIA ANNA GIRONELLA I DELGÀ – 9A JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 08.06.2022
Storytelling Gotes d’Arxiu: “L’art a les finances”
-
Arxiu 28.09.2021
El dret a saber
-
Arxiu 04.05.2021
Resum ponència Núria Jornet Benito – 8a JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 20.04.2021
Resum ponència Ana Mª Martín Bravo – 8a JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 13.04.2021
Resum ponència Remei Perpinyà Morera – 8a JORNADA DE MUSEUS, GESTIÓ DOCUMENTAL I ARXIU
-
Arxiu 26.02.2021
PONENTES DE LA 8a JORNADA MUSEO, GESTIÓN DOCUMENTAL Y ARCHIVO
-
Arxiu
Ponents de la 8a Jornada de Museus, Gestió documental i Arxiu
-
segueix-nos
-
web mmb