La construcció de la imatge del món


Informació Pràctica
La construcció de la imatge del món

Descripció de l’activitat 

Com era el món per a les persones europees a l’època medieval? Quina mida pensaven que tenia la Terra? Què va fer que, en un moment donat de la història, aquesta concepció medieval anés canviant gràcies als descobriments geogràfics? Quines conseqüències van tenir els descobriments de noves terres?

A partir del treball col·laboratiu, i partint de la concepció medieval i europea del món, l’alumnat descobrirà la importància de les espècies com a motor per als viatges de descobriment que es van fer als segles XV i XVI, a la recerca de noves rutes comercials que contactessin la demanda europea amb el mercat de les illes de les espècies, que va anar canviant la concepció medieval del món.

L’estudi dels vaixells que van fer aquestes navegacions, i els instruments de navegació que els ho van permetre, es converteixen en les eines perquè l’alumnat entengui la dificultat i el perill que tenia aventurar-se a navegar per aigües mai solcades.
 

Objectius

  • Identificar l’economia com a motor dels descobriments geogràfiques.
  • Descobrir l’evolució en la representació de l’espai a partir dels nous descobriments.
  • Conèixer els motius, les causes i les conseqüències dels descobriments.
  • Copsar la importància de l’evolució tecnològica en l’època dels descobriments: evolució de les naus, els instruments de navegació i la cartografia.
  • Prendre consciència de l’impacte dels descobriments en les poblacions dels territoris descoberts.
  • L’evolució de les rutes comercials.

Continguts

  • Les rutes comercials prèvies i posteriors als grans descobriments.
  • El comerç de les espècies com a motor dels descobriments.
  • Noves terres: nous productes de comerç
  • Canvis en la representació cartogràfica del món.
  • Els instruments de navegació a l’època dels descobriments.
  • Tipologia i característiques de les naus dels descobriments.
  • El descobriment d’un nou continent i la primera volta al món: motius, fets i conseqüències.
  • Relació dels descobriments amb els nostres hàbits quotidians actuals.

Com organitzo la visita
 
  • Consulteu els materials adjunts per preparar la visita. 
  • No dubteu en demanar informació i assessorament a l’equip educatiu del Museu si necessiteu més informació per preparar el vostre projecte pedagògic.
  • Podeu fer la visita lliure al Museu per conèixer les seves exposicions.

Data

  • Del 01/10/2019
  • al 23/06/2020

Horaris

  • De 10:00 a 15:00

Lloc

  • Naus de les Drassanes (nau 2)

Preu

  • 70.00 € Grup de màxim 30 alumnes

Adreçat a

Alumnes i docents > Cicle superior de primària

Informació de reserves

Informació i reserves tel. 933 429 929 i reserves@mmb.cat

Idiomes

Castellano / Català

Places

30 Places

Crèdits

  • OrganitzadorMuseu Marítim de Barcelona